Kamala Harris & Mindy Kaling Cook Masala Dosa
100 Comments


[Mindy Kaling] I don’t wanna suffer the consequences of our future president
not liking my Indian food. [Kamala Harris] Can I just tell you something? [Mindy Kaling] Yeah.
[Kamala Harris] I’ve never made dosas. (mellow drum beat) (laughing) [Kamala Harris] Hi.
[Mindy Kaling] Hi. I love that you’re coming
through the kitchen already, like you live here.
[Kamala Harris] Of course I’m coming through the kitchen, that’s what we do.
[Mindy Kaling] This is so nice. Are you stressed we’re
making Indian food? [Kamala Harris] Oh my God, you do have
the Taster’s Choice. Oh my, you have no idea, this is how my mother
kept all of her stuff. [Mindy Kaling] This is so funny, I told my dad, I was bringing over this
stuff from the store. He’s like, obviously, I put
them in Taster’s Choice– [Kamala Harris] But this literally was how my mother kept of all of this stuff. [Mindy Kaling] That’s so funny. [Kamala Harris] What is that? [Mindy Kaling] Did they tell each other about it?
[Kamala Harris] I don’t know. (mellow drum music) [Narrator] Taster’s Choice. [Mindy Kaling] Hi guys, it’s Mindy,
I’m here in my kitchen and today, we are cooking but we have a very special guest, very special. Senator Kamala Harris. [Kamala Harris] Hi guys. [Mindy Kaling] Wait, so here’s what I wanna know. [Kamala Harris] Okay. [Mindy Kaling] Is it respectful to call, I should be calling you Senator Harris, right?
[Kamala Harris] No, you should not, that’s not on my birth certificate. [Mindy Kaling] Okay, Kamala?
[Kamala Harris] Call me, yes, please. [Mindy Kaling] Okay, because the Indian in me, I feel like my parents,
my dad, will watch this. [Kamala Harris] Just don’t call me auntie. [Mindy Kaling] Okay. (laughing) I won’t call you auntie. They’ll be like, how could you
call her by her first name? She’s worked so hard. Okay, so what we’re gonna cook today. [Kamala Harris] Okay.
[Mindy Kaling] Is an Indian recipe. [Kamala Harris] Yes. [Mindy Kaling] Because you are Indian.
[Kamala Harris] Yes, yes, yes. [Mindy Kaling] Okay and I don’t know
that everybody knows that. But I find that wherever I
go and I see Indian people at the supermarket, on the street, everyone’s like, “you know
Kamala Harris is Indian, right?” It’s like our thing we’re so excited about to have you running for president. [Kamala Harris] Yeah.
[Mindy Kaling] So we’re both Indian. [Kamala Harris] Yes.
[Mindy Kaling] But actually, we’re both South Indian. [Kamala Harris] Yes, you look like the
entire one half of my family. [Mindy Kaling] Okay, thank you.
[Kamala Harris] You do. You do.
[Mindy Kaling] I’ve been telling people we’re related already so this is perfect. It’s basically true.
(laughing) And so we’re you raised
eating South Indian food? [Kamala Harris] South Indian food,
lots of rice and yogurt, potato curry, dal, lots of dal, idli. [Mindy Kaling] Yes, idli. That’s a deep cut. Okay, so what we’re cooking
today is two things. One of the South Indian staples is dosa, which is kind of like a sourdough crepe. And then we’re gonna make a potato curry which is the traditional accompaniment. So I printed out, so–
[Kamala Harris] Where did you get this recipe?
[Mindy Kaling] We’re doing it the old fashioned way, which is, I printed out a recipe from the internet. [Kamala Harris] Okay, I’m ready. [Mindy Kaling] Okay, so when I told my dad that I was gonna be cooking
South Indian food for you– [Mindy Kaling] Yes.
[Mindy Kaling] He was extremely excited. He said I shall get some spices. But he took them all,
all the Indian spices and he put them in–
[Kamala Harris] In the Taster’s Choice jars. And this is exactly
what my mother would do. So when I walked in and saw this, literally, I didn’t know
it was actually a thing among our people.
[Mindy Kaling] I guess it’s an Indian thing.
[Kamala Harris] It apparently is a thing. [Mindy Kaling] Okay, cool, so this is all
of the spices we’re gonna use, courtesy of my dad.
[Kamala Harris] Okay. [Mindy Kaling] And then, dosas take a really long time to make the batter.
[Kamala Harris] Yes. [Mindy Kaling] So what we have is this great company, this Indian company actually,
makes ready-to-make. You can get it at the Indian store. [Kamala Harris] Okay.
[Mindy Kaling] So we’re busy, it’s dripping.
[Kamala Harris] Yeah. [Mindy Kaling] Which is–
[Kamala Harris] Oh yeah, it’s dripping. Okay.
(drum roll music) So, South Indian’s, it’s vegetarian. It’s all vegetarian. So when we were growing
up and we’d go to India and my grandfather was
a little mischievous. So my grandmother, of course,
was strictly no, nothing, if it had a mother, it
was not getting eaten. And if my grandmother
would go out of town, my grandfather would then,
he’d get very mischievous and he’d say, “okay,
let’s have French toast.” (laughing) Because, of course, that has eggs.
[Mindy Kaling] ‘Cause it has in eggs. So, when I would go and visit my family, obviously, no meat. Even the dog–
[Kamala Harris] No, no, no, no. Right, rice and yogurt.
[Mindy Kaling] Rice and yogurt, yeah. [Kamala Harris] Oh yeah.
[Mindy Kaling] The dog would eat rice– [Kamala Harris] Oh yeah. [Mindy Kaling] The dog would like the rice and yogurt. [Kamala Harris] Yeah, no.
[Mindy Kaling] Very good Hindu vegetarians. But then I would get older cool cousins who would take me out on their motorcycles and we would go get, we
would all split a lamb burger ’cause fast food.
[Kamala Harris] Right, it was like a prank, right, right.
[Mindy Kaling] With like, no beef or anything, obviously but
we would have lamb burger. And then we couldn’t tell any
of our grandparents about it. [Kamala Harris] Okay.
[Mindy Kaling] That’s a fine chop. [Kamala Harris] Right.
[Mindy Kaling] Okay, Senator Harris, I say this with respect,
you’re kind of a show off. (laughing) It’s like, meanwhile it’s taking me 20 minutes to do this much ginger. Okay, what can’t she do? You got my vote. So your mom worked and my
mom worked, but my mom also– [Kamala Harris] I know, your mother was a doctor. [Mindy Kaling] Well, interesting
thing about Indian women of a certain generation,
is you had to do both. [Kamala Harris] Yeah, oh yeah.
[Mindy Kaling] Right. Like my mom would wake
up at five in the morning before she went to the
hospital to see patients and she would cook food
for the whole week. [Kamala Harris] Oh yeah, mommy did that too. [Mindy Kaling] And so some food that was cooked, dinner food was cooked at 6:00 a.m. And then she would leave and then all of our food was cooked. And we, of course, didn’t understand, we’re like, we wanna go to McDonald’s, but there is a four course Indian meal for us even if she wasn’t
there to eat it with us. And it was that kind of a thing that was completely normal
when you’re the children of professional immigrants. [Kamala Harris] Listen, this is how it was, because we would often
come home from school before our mother would
come home from work. And there was always fresh baked cookies. [Mindy Kaling] No. [Kamala Harris] Always, always, always. [Mindy Kaling] Oh my God. [Kamala Harris] So all of that stuff,
everything was from scratch. And this is why maybe I’ve become, hopefully, not a snob about food– [Mindy Kaling] Someone who could cut
up onions like that, like we’re on a cooking show.
[Kamala Harris] But I take it very seriously.
[Mindy Kaling] Yeah. Listen, this is controversial, I put peas and cashews in mine. Yay or nay?
[Kamala Harris] I noticed that. That, you know, I mean– [Mindy Kaling] Okay, all right.
[Kamala Harris] It’s fine. You could do it–
[Mindy Kaling] Your silence was very damning.
[Kamala Harris] Yeah, (laughs). [Mindy Kaling] I knew what you wanted to do. [Kamala Harris] No, but you know what, I wanna try it. Go on, go for it. [Mindy Kaling] No, because I don’t wanna
suffer the consequences of our future president
not liking my Indian food. So why don’t I just, we’ll just play it safe?
[Kamala Harris] Okay, put a couple in. Just put a couple in. Can I just tell you something? [Mindy Kaling] Yeah.
[Kamala Harris] I’ve never made dosas. [Mindy Kaling] Okay, but you’re really
good about critiquing them. Great.
(laughing) This is gonna be great for me. All right, so let’s get
to the cooking part of it. I always use too much oil. I’m often surprised when I
make things from scratch. [Kamala Harris] Right.
[Mindy Kaling] This is why I needed a U.S. Senator to witness me do it. (laughing) [Kamala Harris] You are doing such a good job. (onions sizzling) How old were your parents
when they came over? [Mindy Kaling] My parents were, I think,
almost maybe late 20s, like 28, 29, 30
[Kamala Harris] Oh really? Yeah.
[Mindy Kaling] Yeah. [Kamala Harris] See, my mother came when she was 19. [Mindy Kaling] Wow. [Kamala Harris] By herself. [Mindy Kaling] No way, wow. [Kamala Harris] My grandfather was very progressive and she wanted to study science. [Mindy Kaling] My mother’s father was the same way. [Kamala Harris] And you know this is the
thing that’s really interesting because people have these stereotypes and actually, misconceptions,
about who Indians are. I mean, at least I can speak
about my own experience and you have a similar
experience, it sounds like, where, you know, my grandfather
was very progressive. Like, his daughter
wanted to go and do that and he was like, go ahead. [Mindy Kaling] I think this is done.
[Kamala Harris] I think so too. [Mindy Kaling] And I think that we
could move on to dosa. [Kamala Harris] Okay.
[Mindy Kaling] Here’s my pre-made dosa mix that thousands of Indian
women around the world are gasping that I’m using. I’m just gonna put some oil in the pan. [Kamala Harris] Okay.
[Mindy Kaling] Now would your family, would they do the thing where they took the paper
towel and spread it around? Or did they just leave it like this?
[Kamala Harris] Oh yeah, yeah. [Mindy Kaling] I just wanna let you know that I’m really stressed about
doing this since you’re– (laughing) [Kamala Harris] Okay, can I just tell you, I’m in awe that this is happening at all in a real kitchen in front of me. Look at how gorgeous that is, you’re doing such a great job. [Mindy Kaling] So I think the key
to dosa is very simple, which is a lot of oil. So what I do is put a little
bit of oil in the holes to make it crispy. [Kamala Harris] Oh, that’s smart. [Mindy Kaling] My dad kind of always did this. Hi (laughs). [Avu Chokalingam] Hi (laughs). [Kamala Harris] This is your father? [Mindy Kaling] This is my dad, Avu.
[Kamala Harris] Hi, uncle, hi. [Mindy Kaling] Dad, this is Senator Harris. [Avu Chokalingam] It’s an honor to meet you, Mrs. Senator. [Kamala Harris] How are you?
[Avu Chokalingam] Pleased to me you. [Kamala Harris] It’s so good to meet you. [Avu Chokalingam] Thank you for coming. [Kamala Harris] My grandparents lived in Besant Nagar [Avu Chokalingam] Yeah.
[Kamala Harris] Uh huh. [Avu Chokalingam] Actually, my family lives there. [Kamala Harris] Yes, I would go take
walks in the morning– [Avu Chokalingam] On the beach, yeah.
[Kamala Harris] On the beach With my grandfather.
[Avu Chokalingam] Yeah. [Mindy Kaling] Dad, did you know that her family keeps spices in Taster’s Choice bottles? [Kamala Harris] We would keep the
same in Taster’s Choice. But why is it that you guys keep these things in Taster’s Choice? I never asked, but my mother drank Taster’s Choice coffee every morning, so I guess and we recycle
everything, of course. (laughing) [Mindy Kaling] Wait, Senator Harris, what
do you think of this dosa, you think it’s done? [Kamala Harris] That’s really good.
[Mindy Kaling] I think it’s gonna be pretty good, here we go. (gasps) [Kamala Harris] Wow, I am really impressed. [Mindy Kaling] Okay, so now the
components are all ready. And we’re just gonna take the potato and put it into the dosas.
[Kamala Harris] Yum. [Mindy Kaling] And now, we fold ’em over. That was the, that was
the better way to do it. (laughing) Yes, wait. [Kamala Harris] Look at how gorgeous that is. [Mindy Kaling] I’m gonna do the same thing on mine. So, masala dosa. Thank you for eating this. I would give this a hard B-. The dosas weren’t, I
didn’t think they were– [Kamala Harris] But the flavor is very nice. [Mindy Kaling] Thank you, I was nervous
cooking in front of you. [Kamala Harris] But you shouldn’t be,
you’re such a good cook. [Mindy Kaling] Okay, thank you.
[Kamala Harris] This is very good. [Mindy Kaling] Maybe when you’re in the White House, I can come and cook you a meal. Thank you so much for
cooking in my home with me. [Kamala Harris] I’m so glad to be with you. [Mindy Kaling] I’m so honored and
excited to vote for you. [Kamala Harris] Aww, you’re the best.
(laughing) (mellow drum beat)

100 thoughts on “Kamala Harris & Mindy Kaling Cook Masala Dosa

  1. Only the south indians are gonna understand this
    Me to my mom : when she make dosa with uneven brownness on the bottom…..I am not eating this
    Me when Mindy and kamala makes it: they look so delish.

  2. Kamala sounds really fake. The only reason she doesn’t tell people she’s half Indian is because she cares more about the African American vote than the 1% Indians.

  3. Senator Harris comes across so much more likeable and personable here than in her speeches and debates. I hope she figures out a way to show this side of her personality more.

  4. Kamala
    *called Mindy’s dad Uncle!!! That’s respect ✊
    *ate her dosa with one ☝️ hand – that’s just how we do it!
    Sister has my vote

  5. I LOVE peas and cashews in samosa!!! We have a restaurant chain called Fab here in Sri Lanka and they make the yummiest samosas with peas, cashews and raisins. SO good!

  6. Still not gonna vote. Good try. I am 100% Indian and I support Bernie/Elizabeth/Yang. Neither Kamala nor Tulsi. Sorry.

  7. I am going to die!..how did I not know Kamala Harris is Indian? She does not look Indian at all, I thought she was a mix of Hispanic and black. I am having an ah hah moment..she is so darn beautiful and smart..completely makes sense now. And duh her name is kamala but the way they pronounce it, is not Indian..oh hell I am just excited! I am so happy right now, I feel my own can be the next president, represent!
    She has my vote!

  8. Personally I think she is a good person, But when it comes to politics She's the most evil and corrupt Copamala! So much death and pain of the black people suffered because of her, she stained her hands with destruction of so many innocent people. I atleast wanna hear her apologizing, maybe a good place to start her journey of redemption.
    #neverkamala #corruptcopamala #kamalaharrisdestroyed #dncasset #hillarypuppet

  9. I can so relate to them as an Ethiopian immigrant with the hesitation of calling your elders with their first names and repurposing containers😆

  10. Wow, who would have thought the words "Besant nagar" from the mouth of an American Senator! Excited when I heard my favorite area was mentioned.

    After this video, had you been contesting from TamilNadu, your party symbol would have been Masala Dosa.

  11. I want Mindy's food! Then again, I want to marry her. 🙂 Educational, fun, and made me really hungry! Thanks! Now I am hungry and thirsty!

  12. i love dosas. Sadly we don't get the dosa mix in europe, well at least not where i live. And i did not Senator KH is of Indian origin. Thought she was of mixed race, not that it matters of course :)))

  13. Love how Kamala has 7.85k subs while Tulsi Gabbard 143k. People say that no one knows who Tulsi even is but not according to their sub counts. Kamala is a joke but I love Mindy!!😂
    #Tulsi2020

  14. this videos shows a really compassionate side of kamala harris ..never got to see this part of her personality .. kudos

  15. You shouldn't be excited just cause someone has the same ethnicity lol, that's so ignorant. She put so many people in jail over petty charges and has held people inside for longer over technicalities after they were proven INNOCENT, she's very corrupt and fake lol she doesn't care for the people.. please look into her history , terrible person

  16. Seems if I were running for president, and my campaign were imploding from within due to disorganization, an absence of any clear moderate or progressive alignment, and waning voter interest—but my cooking shows on YouTube were getting tons of upvotes—at that point I’d change my career objectives. But hey, that’s just me.

  17. This was nice to see 😃even though THAT was a travesty of a dosa haha😅😬. Just an FYI not all South Indians are vegetarian though lol.

  18. It's so ridiculous to me that wide swaths of voters care more about how well political candidates at this level do this kind of stuff than they care about qualifications and ability to do the job well. It's great that people feel that Senator Harris is being "relatable" here, but schmoozing well during the interview should not count more than what's on the resume, in general. A president more than anything else should be qualified and capable. Senator Harris is that (as was Hillary Clinton) so let's put more emphasis on that in this next election. Make better choices!

  19. To all those who claim masala dosa is from Tamil Nadu, you are WRONG. It's originally from Mangalore/udupi part of Karnataka. Even Wikipedia says so lol

  20. So Mindy is saying she will vote for Harris because they are north South Indian? That makes so since at all. Voting is so freaking important to waste it on a candidate that has been so flaky and has no real stands on things.

  21. TAMIL NADU, INDIA FOOD ARE VERY HEALTHY (E.G. IDLY, DOSA, SAMBAR, SPICES USED ON FISH, MEAT ETC). GLAD TAMILIANS (SOUTH INDIANS) AMERICANS ARE DOING WELL IN EVERY FRONT (INCLD. GOOGLE USA CEO A TAMILIAN/ SOUTH INDIAN HON. SUNDAR PICHAI, HON. KAMALA HARRIS, HON. MINDY KALING, HON. ANSAR ETC.). I THINK MAY BE HON. KAMALA HARRIS SHOULD GO FOR PRESIDENCY IN 2024, AND S/B UNDER REPUBLICAN TICKET, SINCE DEMS. POTENTIALLY GONE FAR LEFT / VENUZUVELA STYLE SOCIALIST.

  22. Indians have been recycling whatever they can thats why so many of them are hoarders lol. It's like the cool whip container you know in an Indian home 99% of the time it isn't going to have cool whip.

  23. This was a great way to get a look at Senator Harris in an informal setting. I really like her even more seeing this video. What an intelligent, sensitive, strong, powerful, and delightful and friendly woman.

  24. My mother also has to do both, worked her ass off. South Asian women in the west are super successful, especially the 2nd generation.

  25. Oh, god… no MINDY! NO!

    I don't find you that funny tbh, but you seem like a nice enough person and a decent actress, so then why shill out for this phony bologna?

    Kamala Harris leave our actresses alone! We don't need you trying to get support by pandering to millennials with this silliness. It's obvious – so out of touch you have to scrape the hollywood barrel for someone who makes you seem in step. That's just the most cynical thing you can do.

  26. Oh! That must be nice! I have never tasted that! Thank you for sharing! Appreciate my favourite girl, Kamala Harris partaking!

  27. Kamala Harris has a Great sense of Humor, and people that don't like her cannot stand her being so down to earth. She relates to people so we'll. VOTE SENATOR KAMALA HARRIS!!

  28. Here Kamala says she is Indian, but portrays herself as an African American to get votes from black. she has more % of Indian DNA than that of black as her father is biracial. She is such a hypocrite. She has been destroyed by another sane, beautiful Indian presidential candidate..

  29. Both has beens or never been. She is very delusional to think she would be president. My sistah Tulsi called her out and never been the same

  30. Anyone that votes for someone because of their race and ethnicity is a moron. You are voting for a leader. Always vote on their positions concerning national and moral values.

  31. I have lost all respect for Mindy Kaling. Does she actually support this neoliberal corporate hack instead of someone like Tulsi Gabbard?

  32. Mindy, South Indians are particularly progressive, especially Tamil girl. Iron clad balls and laser wit. Know your pedigree. Even aunties and paatis are progressive around here. In fact they get even ballsier as they age, cos wisdom/ zero Fs to give.

  33. Dear Mam i love the work u doing i am from south africa would u please be able to hire me to work for u. i do not have a job

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *